Het Algemeen Bestuur (AB) zet de strategische koers voor het beleid van het NIP uit en vertegenwoordigt het NIP naar buiten. De Ledenraad vertegenwoordigt de leden, benoemt de leden van het AB, bepaalt de kaders voor het beleid en ziet toe op de uitvoering daarvan. Leden van het NIP treffen elkaar in secties rondom een aandachtsgebied, werkterrein of specialisatie.
Organigram
- De regels waaraan de vereniging, haar bestuursorganen en haar leden zich moeten houden, staan in de Statuten en het Huishoudelijk Reglement
- Heeft u als lid of relatie een aanbeveling of klacht over onze dienstverlening, lees ons klachtenreglement
Beleidsplan en begroting
In het Meerjarenbeleidsplan staan de strategische beleidsdoelen beschreven. In het Jaarplan NIP staan de activiteiten die het Algemeen Bestuur en de directie en medewerkers van het NIP-bureau lopende het jaar uitvoeren. Deze activiteiten zijn gericht op het realiseren van de beleidsdoelen, of leveren daaraan een bijdrage.
- Zie het Jaarplan 2021 en Meerjarenbeleidsplan (voor leden)
De secties maken aan de hand van het Jaarplan hun eigen jaarplan en begroting. Deze jaarplannen vindt u onder Secties.
NIP-bureau
De operationele spil van de vereniging is het NIP-bureau in Utrecht. Het leeuwendeel van de dienstverlening verloopt via dit bureau en wordt uitgevoerd door ongeveer 45 gemotiveerde professionals. Het bureau wordt geleid door directeur Monique Rook.
Het NIP-bureau verzorgt alle uitvoerende en ondersteunende taken voor de vereniging, zoals financieel beheer, ledenadministratie, communicatie en voorlichting, individuele en collectieve belangenbehartiging en beleidsondersteuning. Op het NIP-bureau zijn ook de registers, de tuchtcolleges, de COTAN en de redactie van De Psycholoog ondergebracht.