Oproep vrijdagmiddagbijeenkomsten sectie Arbeid & Organisatie

Vrijdagmiddagbijeenkomsten voor en door leden van de NIP-sectie Arbeid & Organisatie (A&O)

Het sectiebestuur A&O nodigt u uit een bijdrage te leveren aan het organiseren van een nieuwe vorm van bijeenkomsten, te weten de Vrijdagmiddagbijeenkomst: een bijeenkomst door en voor leden. Doel is leden met elkaar in gesprek te brengen over allerhande onderwerpen binnen het werkveld van Arbeid & Gezondheid (A&G), Arbeid & Organisatie (A&O) en Coaching, Training & Advies  (CT&A).

Professionaliseren van de professional, de ontwikkelingen binnen de maatschappij en de rol die u als professional daarbij kunt spelen, interessante scholing, actualiteiten, nieuwe onderzoeken, een film of verschenen artikelen. Zo zijn er nog veel meer onderwerpen te bedenken. Er is veel mogelijk!

Het is de bedoeling deze bijeenkomst maandelijks te organiseren na de lunch op vrijdagmiddag van 13.00 – 17.00 uur met als afsluiting een netwerkborrel.

 

Wat biedt de sectie A&O aan spreker en deelnemers?
  • Geaccrediteerde scholing: voor bijeenkomsten in de vorm van scholing wordt accreditatie aangevraagd tbv de A&O-registers (A&O en A&G). Op deze manier levert de sectie een bijdrage aan betaalbare scholing die u kunt opvoeren voor uw (her)registratie.
  • Locatie: de locatie is bij voorkeur het bezoekadres van het NIP: HNK Centraal Station, Arthur van Schendelstraat 650 in Utrecht. Is de belangstelling groter dan de ruimte dan wijken we uit naar een nabijgelegen locatie. We kijken hierbij naar goede bereikbaarheid met het OV.
  • Vergoeding spreker: er is in principe geen fee voor de spreker, wel een attentie (denk aan een fles wijn).
  • Bijdrage deelnemers: voor deze bijeenkomst vragen wij een vaste lage bijdrage, te weten: € 15 (NIP-studentleden), € 25 (NIP-leden) en € 75 (niet-leden)
  • Tijdstip: de bijeenkomst vindt in principe plaats na de lunch op de vrijdagmiddag (maandelijks) van 13-17.00 uur
  • Netwerkborrel: iedere vrijdagmiddagbijeenkomst wordt afgesloten met een borrel die u de mogelijkheid biedt te netwerken met collega’s en nader met elkaar op onderwerpen in te gaan.

 

Wat vragen we van u als u een vrijdagmiddagbijeenkomst wilt organiseren?
  1. Bijeenkomst: Leg ons voor wat voor soort bijeenkomst u wilt houden inclusief onderwerp en voorkeur datum
  2. Ondersteuning bijeenkomst: Laat ons weten welke ondersteuning u nodig heeft bij de bijeenkomst (via formulier, te ontvangen na aanmelding).
  3. Uitnodigingstekst aanleveren: We ontvangen graag een uitnodigingstekst voor de NIP-agenda en de NIP-agendanieuwsbrief. Voorbeeldtekst op aanvraag beschikbaar.
    Informatie die in ieder geval van belang is om in de uitnodiging te vermelden: a) onderwerp en eventuele spreker b) duur van de bijeenkomst met aanvangs- en eindtijd, incl. eventuele pauze c) datum d) in geval van scholing bij welke organisaties accreditatie is aangevraagd (ten minste voor het A&O- en A&G-register), e) locatie, mits afgeweken wordt van het het bezoekadres van het NIP.
  4. Accreditatie: indien sprake is van scholing verwachten wij dat u accreditatie aanvraagt voor ten minste het A&O- en A&G-register.  Wie de accreditatie aanvraagt (spreker of NIP) is bespreekbaar, neemt u dus eerst contact op met de sectiesecretaris Anne-Marie van Zijl alvorens accreditatie aan te vragen. Voor aanvragen accreditatie zie onze website. Advies is om deze  zo spoedig mogelijk aan te vragen zodat het aantal punten bekend is bij het verzenden van de uitnodiging.
  5. Verslag van de bijeenkomst: We vinden het leuk als u een kort verslag schrijft over de inhoud van de bijeenkomst en hoe deze verliep.  Een aanvulling met een korte toelichting over uw professie, uw werkveld, registraties etc.  is welkom. Het verslag plaatsen we op de website met voorbehoud van een redactieslag van de afdeling communicatie.

 

Contact

Graag vernemen wij van u of u een vrijdagmiddagbijeenkomst zou willen organiseren. Indien zo, kunt u uw voorstel(len) indienen via secretariaat@psynip.nl .

Ga terug naar de startpagina Arbeid en Organisatie