Veelgestelde vragen Mijn NIP

Staat je vraag er niet tussen? Neem contact op met het informatiecentrum via ‘Ik heb een vraag’ in Mijn NIP.

 

Mijn NIP

  • Heb je je account al geactiveerd? Dit kan via mijn.psynip.nl/gebruiker/activeren. Na het invoeren van je emailadres kun je hier een wachtwoord aanmaken.
  • Na activatie kun je via mijn.psynip.nl/inloggen inloggen met het emailadres en het zelfgekozen wachtwoord.
  • Wachtwoord vergeten? Gebruik dan de link 'wachtwoord vergeten' op het inlogscherm en vul je emailadres in. Er wordt een mail verstuurd met een link waarmee je een nieuw wachtwoord in kunt stellen.
In Mijn NIP staan persoonlijke gegevens, deze moeten goed beveiligd zijn. Daarom zijn de eisen aan het wachtwoord hoog.
Het account moet nog worden geactiveerd. Dit kan via mijn.psynip.nl/gebruiker/activeren. Na het invoeren van je email-adres kun je hier een wachtwoord aanmaken.
Deze kun je direct wijzigen in Mijn NIP: ga naar 'Mijn gegevens' en klik op Aanpassen.
Je kunt wijzigingen eenvoudig doorgeven via Mijn NIP. Ga naar 'Mijn gegevens/werkgegevens' en klik op Aanpassen.
Dit kun je eenvoudig aanpassen via Mijn NIP. Ga naar 'Mijn gegevens/werkgegevens' en klik op Aanpassen.
Je kunt je wijzigingen eenvoudig doorgeven via Mijn NIP. Ga naar 'Mijn Lidmaatschap' en klik op 'Wijzig mijn lidmaatschap'. Heb je specifieke vragen over het lidmaatschap? Dan kun je deze eenvoudig stellen via 'Ik heb een vraag' in Mijn NIP.
Dit is uiteraard niet verplicht, maar het NIP maakt graag gebruik van de expertise van leden, professionals in de psychologie. Het invullen van deze expertises maakt dat we elkaar beter kunnen vinden.
Deze staat in Mijn NIP. Op de homepage staat een directe link naar de factuur.
Eerdere facturen (2019 en terug) zijn per e-mail verstuurd. Deze zijn niet beschikbaar in Mijn NIP. Alle contributiefacturen vanaf 2020 zullen wel via Mijn NIP beschikbaar zijn, en kun je daar altijd terugzien.
Dit kun je direct aanpassen in Mijn NIP. Ga naar 'Mijn Lidmaatschap/mijn secties' en klik op Aanpassen.
  • De NIP-registraties komen via PE-Online in Mijn NIP. Mocht dit in jouw geval niet goed verwerkt zijn dan kun je contact opnemen met het Informatiecentrum via 'Ik heb een vraag' in Mijn NIP.
  • Het dienstmerk Psycholoog NIP vind je terug onder 'Mijn lidmaatschap', dit is namelijk een dienstmerk gekoppeld aan het lidmaatschap en geen registratie.
  • De BIG-registratie kun je laten toevoegen door de gegevens hierover (nummer, soort registratie, startdatum, herregistratiedatum) te mailen via 'Ik heb een vraag'.
Je kunt zelf aangeven welke NIP-nieuwsbrieven je wilt ontvangen via 'Mijn voorkeuren'.
Dat kunt je direct eenvoudig aanpassen via 'Mijn voorkeuren/Vind een Psycholoog' in Mijn NIP.
Er is een verwerkingstijd van ongeveer 1-10 minuten. Zijn je wijzigingen daarna nog niet zichtbaar? Neem contact op met het Informatiecentrum via 'Ik heb een vraag' in Mijn NIP.
Het ledennet en Mijn NIP zijn aparte omgevingen met elk een eigen inlog. Op dit moment is het nog niet mogelijk om met één inlog gebruik te maken van de verschillende NIP-omgevingen. Dit zal in de toekomst wel mogelijk worden gemaakt.
In Mijn NIP kun je je email-adres wijzigen als onderdeel van je persoonlijke gegevens. Vanaf dat moment ontvang je alle communicatie vanuit het NIP op dat e-mailadres. Daarnaast kun je het emailadres wijzigen dat aan je account van Mijn NIP is gekoppeld, het adres waarmee je inlogt op mijn.psynip.nl. Ga hiervoor naar 'Wijzig mijn accountgegevens' onderaan de pagina en wijzig je e-mailadres waarmee je wilt inloggen. Je kunt hier ook je wachtwoord wijzigen. Na wijziging ontvang je een bevestigingsmail op dit nieuwe emailadres. Let op: deze bevestiging kan in de SPAM-map terecht zijn gekomen.

 

Facturatie

Wijzigingen van contributiecategorie kunnen per de eerstvolgende maand worden doorgevoerd. Geef je gewijzigde gegevens door via Mijn NIP. In de maand volgend op de maand waarin wij het (wijzigings)verzoek ontvangen, ontvang je een nieuwe factuur. Een eventueel teveel betaald bedrag betalen we terug.
Voor toekomstige facturen is dat geen enkel probleem: je kunt dan je gewijzigde gegevens doorgeven via Mijn NIP.

 

Overig

Neem contact op met het informatiecentrum via 'Ik heb een vraag' in Mijn NIP.