Veel gestelde vragen

1.     Waar kan ik de NIP-app downloaden?

U kunt de app downloaden in de Google Playstore en iOS appstore.
 

2.     Hoe log ik in?

U logt in met uw persoonlijke inloggegevens die u in een mail hebt ontvangen. Uw inlognaam is uw lidnummer, uw wachtwoord is de combinatie van uw postcode+huisnummer (zonder spaties of toevoegingen). Let op! Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig. Voorbeeld: 3500GB26.
 

3.    Hoe log ik in als ik in het buitenland woon?

U logt in met uw persoonlijke inloggegevens die u in een mail hebt ontvangen. Uw inlognaam is uw lidnummer, uw wachtwoord is de combinatie van uw postcode+huisnummer (zonder spaties of toevoegingen). Let op! Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig. Wanneer u in het buitenland woont bestaat uw postcode/zipcode niet altijd uit de combinatie van 4 cijfers en twee letters. Ook wanneer uw postcode niet aan deze combinatie voldoet, kunt u deze gebruiken. Voor België kan bijvoorbeeld het wachtwoord zijn: postcode (3370)+huisnummer (8) = 33708.
Alleen wanneer uw buitenlandse adres helemaal geen postcode kent, gebruikt u een standaard postcode (9999AA)+uw huisnummer (8) = 9999AA8.
 

4. Ik ben een nieuw lid. Waarom lukt inloggen met de juiste inloggegevens niet?

Als nieuw lid moeten uw gegevens vanuit het NIP nog worden doorgestuurd naar de uitgever van de NIP-app. Het kan voorkomen dat hierin een vertraging optreedt. Uw inloggegevens werken dan vanaf het begin van de maand volgend op uw lidmaatschapsdatum.
 

5.     Kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Nee, het is niet mogelijk uw wachtwoord te wijzigen.
 

6.     Voor welke mobiele besturingssystemen is de app geschikt?

De NIP-app is geschikt voor Android en iOS.
 

7.     Door welke software versies wordt de app ondersteund?

Door iOS versie 5.1 en hoger (iPhone, iPad, and iPod touch) en door Android versie 4 en hoger. Lagere versies komen de kwaliteit van de app niet ten goede. Mogelijk kunt u bij een lagere versie de app wel downloaden en opstarten, maar wordt verder gebruik niet ondersteund.
 

8.     Het lukt mij niet in te loggen. Wat moet ik doen?

Controleer uw inloggegevens. Soms dient u het inloggen meerdere keren te proberen. Bij een aanhoudende foutmelding kunt u contact opnemen met de het Informatiecentrum van het NIP.
 

9.     Wat kan ik met de NIP-app?

In de app vindt u het belangrijkste nieuws vanuit het NIP, een overzicht van activiteiten in de NIP-agenda en kom je in contact met anderen via LinkedIn of Vraag en Aanbod. NIP-leden hebben toegang tot de rubrieken van het tijdschrift De Psycholoog.
 

10.     Is de app ook toegankelijk als ik geen lid ben van het NIP?

In principe kan iedereen de app downloaden. De inhoud ervan en toegang tot het tijdschrift De Psycholoog is echter voorbehouden aan NIP-leden die hiervoor (eenmalig) dienen in te loggen.
 

11.     Hoe krijg ik toegang tot de unieke content van tijdschrift De Psycholoog?

Alleen NIP-leden hebben toegang tot het tijdschrift De Psycholoog. Word lid via onze website www.psynip.nl/lidworden.
 

12.  Kan ik wetenschappelijke artikelen die in het verleden zijn verschenen in De Psycholoog nog terugvinden?

 
Alle wetenschappelijke artikelen uit De Psycholoog gepubliceerd sinds 01-01-2000 zijn online of via de NIP app in PDF-formaat terug te vinden.
 

13.  Kan ik via de app in PE-online?

Nee, het is niet mogelijk via de app in PE-online te komen.
 

14.  Hoe kan ik reageren op content in de app?

Bij elk nieuwsbericht of artikel in de app is een mail-button opgenomen waarmee je je reactie kunt sturen naar de redactie van De Psycholoog.