Webinar – Over trauma en sociale veiligheid in de klas

Aansluitend op de bijeenkomst rond traumasensitief onderwijs van de Werkgroep Schoolpsychologen, verdiepen we ons als Werkgroep NIP-CINS graag verder in het thema rond trauma. Het signaleren van de onzichtbare koffer in de klas en praktische tips aan de hand van de polyvagaaltheorie komen aan bod. Online, gratis toegankelijk voor NIP-leden, meld je uiterlijk 28 oktober aan!

 

Voor NIP-CINS leden volgt aansluitend een aparte bijeenkomst.

Er staat de NIP-CINS leden een schokkende gebeurtenis te wachten. Een steekpartij in Rotterdam-Zuid is een 17-jarige jongen fataal geworden. In breakout rooms gaan we inzoomen op onze eigen rol als interventiepsycholoog. Zowel de inhoudelijke kant als alle te zetten stappen in dit proces komen aan bod. Pak je spullen van de ESPCT scholing er maar bij!

 

Datum

Online bijeenkomst op vrijdag 5 november.

Gratis voor alle NIP leden: 14.00-15.30 uur (online).

Aansluitend voor NIP-CINS leden: 15.45-17.00 uur (online in break-out rooms).

 

Over de sprekers

Petra Spuijbroek, systeemtherapeut, GZ-psycholoog en EMDR europe practioner. Vanuit het Montessori basisonderwijs, naar educatief therapeut op de dagbehandeling bij Curium, naar behandelaar en leidinggevende bij Centrum Autisme Leiden. Nu werkzaam bij MOC Kabouterhuis als IMH specialist DAIMH, met een eigen praktijk en als lesgevende bij diverse instellingen waaronder RINO, NSPOH en de jonge kind academie vanuit het Kabouterhuis.

 

Monique Harperink, kinder- en jeugdpsycholoog-NIP/schoolpsycholoog. Werkzaam als freelance schoolpsycholoog, met een eigen praktijk in basisggz voor jeugd. Gespecialiseerd in oplossingsgericht werken in therapie en onderwijs, en recenter ook in de polyvagaal theorie en de toepassing hiervan voor therapie en onderwijs.

 

Aanmelden

De bijeenkomst is exclusief toegankelijk voor NIP-leden en toegang is gratis. Uiterste aanmelddatum: 28 oktober.

 

 

 

 

Organisatie: Werkgroep NIP-CINS, Sectie Jeugd, NIP
Locatie: Online